Egyszerűség. Az üzleti siker titka.

Az egyre élesedő piaci verseny hatására a cégek folyamatos innovációra vannak kötelezve, a baj csak az hogy sokan az innováció alatt a “svájci bicska” effektust értik és megpróbálják a terméküket tucatnyi hasznosnak tűnő funkcióval tele tömni.

  • Miért bonyolítják túl a vállalatok az üzleti folyamatokat?
  • Miért vannak felfoghatatlan termékek, szolgáltatáscsomagok?
  • Miért kell egyes kávézóba menve több percig butának és elvesztve érezni magunkat amíg rájövünk, hol kell rendelni, fizetni, miből lehet választani???

Kutatások bizonyítják, hogy egy átlagos Word vagy Excel felhasználó a szoftverek csupán 10%-át használják.

A Max Planck Táplálkozástudományi Intézet és a bloomingtoni Indiana Egyetem készítettek egy 400 nőből álló felmérést, akik az egyik női magazin egyszerű diétáját és a Weight Watchers híres fogyókúra programját csinálták. A kutatók arra jöttek rá, hogy nagyobb valószínűséggel adják fel a diétáikat a bonyolultabb programot követő nők, idővel motiválatlanná válnak és elveszítik a fókuszt. A sokrétű és komplex diéta nagyon körültekintő volt, és mindent precízen tudományos tényekkel alátámasztva igyekezett segíteni a diétázók dolgát, de hát ki tud ennyi mindent észben tartani? Nem véletlen, hogy a legelszántabb fogyókúrázók is kudarcot vallottak.

“A tökéletesség nem az, amihez nincs mit hozzátenni, hanem amiből nincs mit elvenni.” – Antoine de Saint-Exupéry

Az egyszerű dolgok tehát sokkal kevesebb magyarázatot követelnek, mindenki által érthetőek, tehát elkerülünk egy csomó bonyodalmat, és félreértést.

  • Vajon a te vállalkozásod folyamatai egyértelműek?
  • A rendelési / vásárlási folyamat felhasználóbarát?
  • Ezt még a hülye is érti?
  • Hamarabb előbukkannak a hibák?
  • Könnyű vele dolgozni?
  • A leghasznosabb funkciók maradnak?

Ha ezekre a kérdésekre a válasz igen, akkor jó úton haladsz a sikeresség felé.

Sok esetben azonban kompromisszumot kell kötnünk, ha egyszerűsíteni szeretnénk, hiszen nagyon sok hasznos funkciót ki kell kukáznunk és le kell csupaszítanunk.

Ha a fenti kérdésekben nem vagy biztos, vagy csak ellenőrizni szeretnéd magad, (tudod, mindig lehet jobban csinálni), akkor rendelés esetén ültess egy kevésbé hozzá értő barátodat a gép elé, és nézd meg hogyan kezeli a webshopodon a rendelést. Vagy pedig taníts be egy újoncot a belső folyamataidra, ha nehezen érti meg, van mit csiszolni.

Néhány példa az egyszerűségre…

  1. Google.com, hová is kell beírni? Na ez a kérdés nem merül fel senkiben!

googleegyszeruseg.PNG

2. Clear applikáció teendő lista. Se több, se kevesebb.

Clear applikáció

3. Spotify, műfajokra és hangulatra csoportosított funkció. Ja és még le sem kell töltened a zenéket valami torrent oldalról, a telefont rádugni a gépre, rámenteni a telóra és havonta frissíteni, mert nincs tárhely.
EGYSZERŰSÉG = KÉNYELEM = ÜZLETI LEHETŐSÉG.

egyszerűség. (2).png

Forrás: Jiri Scherer, Michael Hartschen, Chris Brügger – Egyszerűség – Hatékony stratégiák az üzleti sikerhez

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s