Érdemes-e influencer marketinget alkalmazni?

Egy KKV esetében a legnagyobb hiba amit elkövethet a marketing kampányainak tervezésénél, hogy próbálja másolni a nagy cégeket, mint a Pepsi, Coca-cola és még sorolhatnám, viszont ez a játszma egy kis cég esetében.

Ez azért veszélyes, mivel nincs akkora tőkéje, hogy bárhol tudna marketingezni, ekkor kell jól átgondolni, hogy melyik marketing eszközt, platformot stb. alkalmazzuk.

Mi az az influencer marketing?

Az influencer marketing az online marketing olyan fajtája amely azokat az személyeket/influencereket azonosítja és célozza meg akik befolyásolják és hatással vannak a potenciális vásárlóinkra.

Ezek az influencerek általában olyan híres emberek, akik valamelyik közösségi média oldalukon hatalmas rajongókat, követőket inspirálnak naponta, (vloggerek, bloggerek, youtuberek…) éppen ezért az influencer és a követői között kialakul egyfajta bizalom, ami miatt ez egy kiváló marketing eszköz lehet.

Ki a célközönségem influencere?

Ahhoz, hogy meghatározzuk a potenciális vásárlóink kiket követnek néhány mérőszám a segítségünkre lehet:

  • a követőik, rajongóik száma
  • hányszor posztolnak / per nap
  • milyen gyakran említenek márkákat, és milyen márkák ezek
  • milyen valószínűséggel említenék meg az én termékemet/szolgáltatásomat
  • mennyi lájkot, kommentet, választ kapnak ha bemutatnak egy márkát

Az influencer marketing előnyei:

  • Márkaismertség
  • Ad block és más hirdetés blokkolók nem hatnak rá
  • A vásárlók jobban megbíznak egy harmadik félben, aki ajánlja a terméket, mint a forgalmazóban
  • Termékbevezetésnél rövid időn belül rengeteg ember megismerheti a terméked
  • Micro-influencerek, vagyis kevés követővel rendelkező vloggerek, bloggerek ajándék termékkel is kifizethetőek, így költséghatékony

Az influencer marketing hátrányai:

  • Lehet 10000 látogatód naponta, ha abból csak 50 embert érdekel a terméked/szolgáltatásod
  • Nehezen fenntartható, hiszen mások véleményére vagyunk kiszolgáltatva
  • Rosszul megválasztott influencernél a cégünk jóhíre is veszélyben lehet, ha kiderül hogy a személy múltja sáros, az rossz hatással lehet ránk nézve is
  • Vannak fake követőkkel rendelkező instagram profilok, ne tévesszük össze őket a valódi influencerekkel

Egyik híres magyar reklámban a CBA Kasszás Erzsije idegesítő hangon énekel és próbálja bizonygatni, hogy imád a CBA-ban lenni. Rengeteg kritikát kapott a közösségi oldalakon, de az ügyes marketingeseknek hála jól összegyúrták Kasza Tibi kb. 1 000 000 követőjével.

Így az idegesítő hangú boltos nőből egyből egy szimpatikus színésznő került ki, és a CBA marketing kampánya is egy kellemes sztoriként ivódott bele a magyar emberek emlékébe.

 

 

Összességében elmondható, hogy csak erre a hirdetési formára támaszkodni nagy hiba lenne, viszont egy ismeretlen termék bevezetésénél a brand ismertség miatt egész hatékony kiinduló pont lehet, de ahogyan fentebb is említettem a helyes influencerekkel való együttműködés egy kritikus pontja lehet a kampányunknak.